D´on venim?

L’escola de circ Quina Gràcia es crea l’any 2002 a partir de la necessitat de crear un espai on els infants puguin conèixer el món del circ i les seves tècniques, en un ambient educatiu, i fomentant els seus valors i el seu desenvolupament artístic.

Aquesta escola nascuda al cor del barri de Gràcia ha crescut i actualment és una escola nòmada. Al no tenir un espai físic propi el lloc de pràctica és al gimnàs de les escoles públiques. Estableix convenis amb els equips directius de cessió de l’espai. Actualment es realitza l’activitat docent al Patronat Domènech, al Turó del Cargol i al Costa i Llobera.

L’any 2019 s’amplia la oferta de circ als alumnes a partir de 13 anys amb l’Escola Juvenil,  a raó de la ganes dels joves que volen seguir aprofundint en les tècniques de circ i ja passen a educació secundària. Aquesta activitat es realitza a l’Escola Vil.la Joana.

Quin és el nostre projecte?

Apostem per un tracte personal i molt proper que ens permet  treballar en grups reduïts per poder atendre les diferents realitats i perfils dels alumnes. Ens agrada que cadascú pugui desenvolupar-se al seu ritme.

L’escola infantil va dirigida a infants d’entre 6 a 12 anys i té l’objectiu de contribuir al creixement i coneixement personal dels alumnes a través del món del circ.

Les classes culminen amb la creació d’un espectacle que es genera de manera conjunta entre alumnes i professors. Tothom posa el seu gra de sorra per tirar-lo endavant.

L’escola juvenil aprofundeix en les tècniques més específicament que cadascú tria, i ofereix als alumnes la oportunitat d’actuar en públic i treballar el teatre de carrer i el clown.

Quins són els nostres objectius?

INFANTIL

• Transmetre la passió i el coneixement pel món del circ.
  • Promoure el desenvolupament de l’alumne mitjançant l’activitat física i artística.
  • Incentivar la participació per generar propostes de treball individuals i en grup.
  • Fomentar la creativitat amb un espectacle on participen en tot el procés creatiu.

JUVENIL

• Desenvolupar més autonomia en la pràctica individual amb l’ajut dels professionals.
  • Prendre consciència que l’entrenament de les habilitats té com a finalitat fer mostres en públic.
  • Generar esperit de grup necessari per crear un equip tècnic i artístic.
  • Adquirir coneixements d’altres disciplines escèniques teatre, dansa, clown… que complementen les de circ.

Què fem?

GRUPS INFANTIL

Els participants de l’escola es distribueixen en grups de diferents edats i nivells per tal de fer una progressió adequada i adaptada a cada individu. Aquest grups son XARLOT, KEATON, MARI SANT PERE I ANNIE FRATELLINI

Cada grup té una ràtio màxima de 8 alumnes per professor i els noms que tenen s’han escollit per donar a conèixer i estimular l’interès dels nostres referents, artistes reconeguts del món del clown.

PLANIFICACIÓ DE LES ACTIVITATS

El curs escolar es divideix en tres grans blocs per trimestres :

1. Bloc de tècnica específica, on els alumnes descobriran i aprendran les habilitats de les disciplines.
  2. Bloc de creació artística, on experimentaran les possibilitats com aplicar la tècnica apresa.
  3. Bloc d’assaig i preparació de l’espectacle final de curs, on tot es conjuga per la posada en escena.

Els alumnes realitzen dues disciplines cada setmana i canvien per dues més la següent.

Les tècniques que treballem són : equilibris, malabars, acrobàcia i aeris.

L’espectacle de final de curs, és una mostra de treball realitzat al llarg de l’any a la vegada que un esdeveniment festiu i concloent, creat i produït pels propis alumnes.

Carnet Quina Gràcia

El carnet acredita que ets part de l’Escola Quina Gracia. Disposaràs de descomptes puntuals en espectacles i en la compra de material de circ!

carnet